poniedziałek, 9 lutego 2009

TUNEL w Ziniol # 3




























Współpraca z Wojtkiem i Stefanem Stefańcami to przejażdżka w nieznane. Nigdy nie wiadomo który z braci przejmie inicjatywę - jeśli będzie to Wojtek, pewnym jest że jego interpretacja graficzna pomysłów scenarzysty będzie zupełnie inną historią, niż ten sobie zaplanował; jeśli z kolei będzie to Stefan… cóż, w przypadku mojej współpracy z braćmi, Stefan chyba nigdy nie zagrał pierwszych skrzypiec, więc nie do końca jestem w stanie stwierdzić, co się wtedy dzieje…
W każdym bądź razie bracia poprosili mnie o słowo komentarza odnośnie komiksu, który narysowali do mojego scenariusza. Postaram się więc wywiązać z tego zadania.
"Tunel", szort zamieszczony w trzecim numerze "Ziniola" w oryginale zatytułowany był "Nietoperzowy tunel", posiadał narrację i rozbudowane, momentami pisane ze sporą pompą, dialogi oraz był pierwszym odcinkiem serialu komiksowego o Oswaldzie Sue - magu, który przemierzając przeróżne obskurne miejsca, gromadzi przedmioty i walczy z demonami. Scenariusz tego komiksu podesłałem do Wojtka Stefańca, który zgodził się na jego narysowanie. "Będą z tego 4 strony" - powiedział. Znając tendencje Wojtka do znacznego rozbudowywania scenariuszy i dołączania doń ogromnej ilości swoich własnych pomysłów, taka deklaracja nieco mnie zdziwiła. Zwłaszcza, że rozplanowałem ów komiks na stron 6. Na szczęście, efekt końcowy okazał się iście "stefańcowy". Ciachnął stron 11. A podczas ich tworzenia, jak już zdążyłem wspomnieć, odszedł od mojego zamysłu, wyeliminował teksty i stworzył coś w rodzaju impresji na zadany temat. Tak więc komiks jest to w zasadzie jego i Stefana, ze mną jako gapiem stojącym z boku i mówiącym co chwila: "ok., róbcie po swojemu, ale za rok, może dwa, wydamy ten komiks raz jeszcze w mojej wersji". Kompromis, jaki zawarliśmy spowodował więc, że "Tunel" będzie jeszcze przez jakiś czas komiksem żywym, który zaatakuje kiedyś w odmienionej postaci…

Dominik Szcześniak

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

co już po operacji. no faktycznie rozdzielone sjamy wyglądają wyjebiście;)